הגר"ד לאו: "בנט לא התייעץ עם רב לפני שנפגש עם קונסרבטיבים" • האזינו

    דוד לזר No Comments on הגר"ד לאו: "בנט לא התייעץ עם רב לפני שנפגש עם קונסרבטיבים" • האזינו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (רביעי) העניק הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ראיון מיוחד לבצלאל קאהן ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' לכבוד חג החנוכה, ובו התייחס לנושאים הדתיים הבוערים ותקף את 'נשות הפרובוקציות'.

    לדברי הרב הראשי הרב לאו, "'נשות הכותל' – זו קבוצה קטנה ושולית מאוד שאין להם נימוסין מינימליים. הם מחפשים רק כותרות ותשומת לב ומנסים להיבנות מפרובוקציות".

    "ביום יום, אנחנו רואים מי באמת אוהב את הכותל, אותם אנשים שמגיעים לשם גם בלי מצלמות, בכל יום, בגשם בשלג ובחום, הם היהודים שצריכים את ההתייחסות המלאה, להם המקום יקר מאוד", אמר הרב לאו והוסיף כי "צריך להתעלם מנשות הכותל, ההתעלמות תעשה את שלה, הם מחפשים רק את הכותרות".

    "אין להם אפילו נימוס מינילמלי, יצא לי לדבר על הענין בקהילות בארה"ב ואמרתי להם שמדובר פה בחוסר נימוס מוחלט, כי יש אנשים שמתפללים במקום והן מגיעות ומפריעות. שם בחו"ל הבנתי עד כמה הקבוצה הכל כך שולית הזו – תופסת כותרות – והבנתי את הרצון שלהם בכותרות", אמר הרב לאו הבוקר ב'קול חי'.

    כמו"כ, הוא התייחס לסערת ביקורו של שר החינוך נפתלי בנט במוסד קונסרבטיבי, ואמר כי "אני חושש שהשר בנט לא התייעץ עם רב בטרם נפגש עם קונסרבטיבים בארה"ב. זו התנהלות שלא מקובלת על כלל ישראל. הם מרחיקים יהודים מהמסורת ומהעבר שלנו".

    לדבריו, "אם הוא היה שואל אותי הייתי אומר לו 'אתה לא יכול ללכת למקום שהחינוך שם לא רק מרחיק מהמסורת את אותם יהודים, אלא מרחיק בכלל את עם ישראל".

    "אל תשכחו דבר חשוב ומשמעותי", הוסיף הרב לאו, "אתם יכולים למצוא סבא חרדי אורתודוקסי, אבל לא תמצאו אף פעם סבא רפורמי, כלומר, שהעתיד של עם ישראל הוא רק בדרך הנכונה".

    בסיום הראיון תקף הרב הראשי הרב לאו את החלטת הרמטכ"ל על סגירת היחידה לזהות יהודית בצה"ל, ואמר כי "יש לשמר את ה'רוח היהודית' והתודעה היהודית בצה"ל. אשוחח על כך עם שר הביטחון".

    לדבריו, "כפי שבמערכת השלטון במדינת ישראל פועל משרד חינוך, שתפקידו לדאוג לחינוך ולצד זה פועלת הרבנות הראשית לישראל שתפקידה לדאוג להעברת המורשת והמסורת היהודית, כך גם בצבא יש צורך לדאוג שמקומו של ענף התודעה היהודית יהיה כחלק מהרבנות הצבאית שתפקידה להעביר את הזהות והמורשת היהודית ואין מקומו של ענף זה בחיל החינוך. הרב הראשי הוסיף כי בכוונת הרבנות הראשית לפנות לכל הגורמים הנוגעים בדבר כדי להבהיר בפניהם את חומרת ההחלטה על סגירת הענף".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות